MMB Termoliux

Tai mokomoji mokinių bendrovė, pradėjusi veikti Gražiškių gimnazijoje pagal „Junior Achievement“ programą nuo 2012 metų lapkričio 4d. Jos įkūrėjai buvo šeši gimnazistai:

Rasa Valaitytė – bendrovės prezidentė
Gintė Jankauskaitė – viceprezidentė ir sekretorė
Reda Brazaitytė – finansų viceprezidentė
Karolis Danilaitis – rinkodaros viceprezidentas
Lukas Pilipavičius – gamybos viceprezidentas
Kęstutis Bulvičius – pardavimų viceprezidentas
Adolis Belevičius – personalo viceprezidentas (dirbo iki gegužės mėn.)
Bendrovės veiklą kuravo mokytoja Edita Miglinienė bei verslo konsultantė Rita Vasiliauskienė.

Kodėl „TermoLiux“?


Bendrovės „TermoLiux“ pavadinimo sumanymas kilo tada, kai sugalvojome, koks bus mūsų produktas („termo“ – tai šiluma, naudojama produkto gamyboje, o „liux“ – kokybė, mėgstamas produktas). Mes polimeriniu moliu dekoravome stalo įrankius. Visas puošybos procesas vyko rankomis, todėl visi šaukšteliai buvo unikalūs.
„TermoLiux“ verslo misija – savo produktais suteikti džiaugsmo klientams ir tenkinti individualius jų poreikius.

Bendrovės tikslas ne tik užsidirbti pinigų, bet garsinti savo nedidelę, mažai žinomą gimnaziją ir įgyti teorinių bei praktinių žinių verslo srityje. Dekoruotų stalo įrankių prekyba
prasidėjo 2013 m. sausį, o pagal užsakymus pradėta gaminti kovą. Į verslo idėjos vystymo procesą buvo įtraukta visa gimnazijos bendruomenė. Vienos mokytojos pasiūlyta įrankių dekoravimo idėja mums labai patiko ir tiko, pradėjome ieškoti informacijos kaip gaminti, iš ko gaminti, kur įsigyti ir pan. ,,Termoliux” yra bendrovė ne tik prekiavo, bet ir užsiėminėjo gamyba. Todėl, mes galėjome kur kas plačiau pažinti verslo pasaulio užkulisius ir įsigilinti į kiekvieną iš verslo fazių.

Produktai


Mes modelinu dekoravome stalo įrankius. Savo įrankius
pardavinėjome įvairiomis kainomis, kurios svyravo nuo 5 iki 10 Lt, o
komplektų kainos nuo 25 iki 35 Lt, priklausomai nuo to, ko
pageidauja klientas. Kainas nustatinėjome pagal produkto gamybos
bei pardavimo sąnaudas, taip pat atsižvelgėme, kad kaina būtų
prieinama ir vaikams, ir suaugusiems.
Mūsų dekoruoti įrankiai buvo žaismingi, spalvingi, originalūs, unikalūs - su vardais,
norimais personažais, užrašais. Girdėjome, kad naudodamiesi tokiais įrankiais vaikai noriau valgo, džiaugiasi turėdami savo asmeninius įrankius.

Veikla


Savo veiklą pradėjome nuo akcijų pardavimo. Turėdami 100 akcijų ieškojome potencialių akcininkų, kurie pasitikėtų mumis bei mūsų idėja, sutiktų investuoti į mūsų verslą. Pardavę visas 100 akcijų sukaupėme pradinį kapitalą - 500 Lt, už kuriuos pirkome gamybai reikalingas medžiagas. Kiekvienas mūsų bendrovės narys užėmė tam tikras pareigas ir atlieko tam tikrą vaidmenį. Gamyba mūsų bendrovėje užsiėmė merginos, nes šis darbas reikalauja ypatingai daug kruopštumo, atidumo ir, žinoma, kantrybės. Gamybai reikėjo žaliavų – stalo įrankių ir modelino. Viską pirkome ir stengiamės ieškoti kuo pigesnių prekių, kad gaminių savikaina būtų kuo mažesnė. Vidutiniškai šaukštelis kainavo 1,35 Lt,modelinas apie 6 Lt. Paskaičiavome, kad mūsų gaminio savikaina su gamybos sąnaudomis yra apie 3-4 litus, tačiau pridėjus pardavimo sąnaudas kaina šoktelėjo iki 5 -6 litų. Žinoma, turėjome nepamiršti ir pelno, todėl paskaičiavę, nusprendėme šaukštelius parduoti už 7 -10 litų, priklausomai nuo dydžio, aplikacijos spalvingumo ir sudėtingumo.

Valdymas


Uždarę bendrovę galime drąsiai teigti, kad mūsų komanda tapo vienas stiprus
kumštis ir geriausi draugai – kolegos. Žinoma, komanda nebuvo suformuota iš
karto. Tam reik ėjo visų mūsų pastangų. Susidūrėme su kai kurių narių abejingumu ir
pasyvumu, bet atsakomybės suvokimas leido išspręsti šią problemą ir tapti vieningais.
Komandos vieningumo paslaptis slypi vienas kito supratingume. Komandoje mes vertinome
kiekvieno darbuo tojo išskirtinumą, asmenines savybes bei gebėjimus. Dirbdami kartu, mes
mokėmės vieni iš kitų, perėmėme vienas kito patirtį, žinias. Taip pat jeigu kas nors nesisekė,
visada galėjome kreiptis į padėti nusiteikusius kolegas. Tuo mūsų bendrovė ir išskirtinė, kad
joje buvo šilta ir jauki atmosfera bei puikus komunikavimas. Ko gero, tokios komunikacijos,
kokia buvo mūsų įmonėje, nebuvo nei vienoje kitoje įmonėje. Nesvarbu, koks paros laikas, mes galėjome skambinti, rašyti vienas kitam, bendravome internetu ar pertraukų metu mokykloje. Įmonės reikalai – kiekviename žingsnyje.
Mūsų bendrovės valdymo modelis paprastas – kiekvienas turėjo savo pareigas ir
atsakomybes. Prezidentas dažniausiai vykdė organizacinę veiklą ir rūpinosi, kad darbai būtų
atlikti laiku. Sprendimai buvo priimami susirinkimuose, kurių metu pildomi dokumentai,
rengiamos ataskaitos, prezentacijos. Viskas buvo atliekama kartu, komandiniu darbu.
Be abejonės, teko mokytis iš klaidų, kurių padarėme veiklos pradžioje dėl patirties
trūkumo. Klaidos mus išmokė būti atidesnius, atsakingesnius, padėjo suvokti, kokią riziką ir
atsakomybę prisiėmėme parduodami akcijas. Taip pat pasimokę iš klaidų pradėjome dar
labiau komunikuoti. Mokinių mokomosios bendrovės veikloje labai svarbus yra mokytojas,
kuris padeda suvokti ir įvertinti šias atsak omybes, susigaudyti dokumentuose, organizuoti
veiklą bei patartį, kokį sprendimą geriausia priimti, nes specialisto patirtis ir žinios yra
didesnės.

Pasiekimai


MMB „TermoLiux“ buvo pirmas blynas, bet tijrai neprisvilęs. Tai, ką pasiekėme mes per pirmus savo įmonės įkūrimo metus, vargu ar pasiekė kokia nors kita įmonė. Savo produkciją platinome ne tik mokykloje, bet ir vyko į ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą, dalyvavome vietinėse mugėse Vilkaviškyje. Tačiau didžiausi mūsų pasiekimai - tai galimybė pasirodyti tarptautinei publikai. Mes buvome atrinkti dalyvauti tarptautinėje mokomųjų bendrovių mugėje „ISCF“ (International Student Company Festival) Rygoje. Ir, žinoma, „Geriausios 2013 m. Lietuvos mokomosios mokinių bendrovės konkursas“, kuriame tapome dviejų nominacijų nugalėtojai.

1. Termoliux gaminiai >>

2. ISCF Ryga 2013-04-10 >>

3. SWEDBANK verslo dovanų konkursas >>

4. Respublikinis geriausios MMB konkursas >>

5. Pasaulinė MMB mugė - konkursas Londone >>

6. Stovykla Dvarčėnuose >>

7. Straipsniai ir vaizdo medžiaga >>

Kinų patarlė:

„Mokslas yra besvoris. Brangenybė, kurią jūs visada lengvai nešiojate.“

Burke:

„Mokslas yra pigi tautų gynyba.“

B.F.Skineris:

„Išsimokslinimas yra tai, kas lieka užmiršus, ko išmokai.“

Haliburtonas:

„Universitetinis mokymas parodo žmogui, kaip mažai kiti žmonės žino.“

Elbertas Hubardas:

„Mokykla neturi būti pasirengimas gyvenimui. Mokykla turi būti gyvenimas.“

Džiovanis Rufinis:

„Mokytojas yra tarsi žvakė, kuri šviečia kitiems naudodama save.“

Henris Peteris:

„Mokytiems žmonėms lengva vadovauti, bet sunku versti, lengva valdyti, bet neįmanoma pavergti.“

Aristotelis:

„Aristotelis, paklaustas, kiek mokytas žmogus skiriasi nuo nemokyto, atsakė: “Tiek, kiek gyvas nuo negyvo”.“

Aristotelis:

„Bet ką daryti išmokstame tik darydami.“

Juvenalis:

„Visi nori būti mokyti, tik ne visi pasirengę mokėti mokslo kainą.“

Benjaminas Dizraelis:

„Daug mokytis, daug pamatyti ir daug iškentėti yra trys mokslo pagalvės.“

Francis Beikonas:

„Amatininkai kaltina mokslą, paprasti žmonės žavisi juo, o išmintingi - juo naudojasi.“

Derekas Bokas:

„Jei manote, kad mokslas brangus, pasirinkite nemokšiškumą.“

Harvardo universiteto rektorius Šarlis Eliotas:

„Harvardas tapo žinių sandėliu, nes pirmakursiai tiek daug atsineša, o diplomantai tiek mažai pasiima.“

Džonas Cierdis:

„Universitetas yra tai, kuo tampa aukštoji mokykla, kai dėstytojai nustoja domėtis studentais.“

Edis Brickelas:

„Filosofija yra pasivaikščiojimas slidžia uola. “

Leonardas da Vinčis:

„Gamta niekada nelaužo savo įstatymų.“

Napoleonas Bonapartas:

„Vaizduotė valdo pasaulį.“

Albertas Einšteinas:

„Vaizduotė svarbesnė už žinias.“

Džozefas Jubertas:

„Kas turi vaizduotę be mokslo, turi sparnus, bet neturi kojų.“

D. Adisonas:

„Žinios – tai vienintelis dalykas, kuris išaukština vieną žmogų prieš kitą.“

A. Belas:

„Yra didelis skirtumas tarp norinčių žinoti ir smalsuolių.“

P. Buastas:

„Mokslo ribos panašios į horizontą: kuo labiau prie jų artėji, tuo labiau jos tolsta.“

Ciceronas:

„Kambarys be knygų – lyg kūnas be sielos.“

V. Dautartas:

„Kas negerbia knygos, tas ir žmogaus negerbia.“

A. Diuma:

„Nežinojimas – pati sunkiausia bausmė.“

F. Dostojevskis:

„Geriau būti nelaimingam, bet žinoti, negu laimingam ir gyventi … kaip kvailiui.“

M. Driuonas:

„Skaityti – vadinasi, gyventi, nes gyventi, vadinasi, žinoti, pažinti, suprasti.“

A. Fransas:

„Geriau suprasti mažai, negu suprasti blogai.“

A. Gercenas:

„Mokslą studijuoti per maža, jį reikia pergyventi.“

J. V. Gėtė:

„Nerasi tokio žmogus, iš kurio išminčius negalėtų dar ko nors pasimokyti.“

M. Gorkis:

„Knyga – sudėtingiausias ir didingiausias stebuklas iš visų stebuklų, žmonijos sukurtų savo kelyje į laimę ir ateitį.“

D. Graninas:

„Moksle lengvas kelias nebūna teisingas, anksčiau ar vėliau jis žmogui keršija.“

V. Hugo:

„Sėkmingai nacijos raidai vienodai reikalinga raidė, skaitmuo ir nata.“

V. Hugo:

„Paviršutiniškai žinoti viską, vadinasi, nieko nežinoti.“

H. Ibsenas:

„Tu knygą pamėgsi, tave pamėgs visas pasaulis.“

Konfucijus:

„Mokslai be apmąstymų nenaudingi, o apmąstymai be mokslų pavojingi.“

M. Larnis:

„Vieni žmonės gyvena ir mokosi, kiti – tiktai gyvena.“

S. J. Lecas:

„Kito žmogaus neraštingumas taip pat kliudo rašyti.“

V. Leninas:

„Jeigu aš žinau, kad mažai žinau, aš pasieksiu, kad žinočiau daugiau.“

L. Da Vinčis:

„Pasigailėjimo vertas tas mokinys, kuris neaplenkia savo mokytojo.“

D. Lokas:

„Norint išmokti didelių dalykų, reikia pradėti nuo mažų.“

Lotynų posakis:

„Mokydami kitus, mokomės patys.“

A.Makarenka:

„Negalima išmokyti žmogaus būti laimingu, bet galima jį išauklėti taip, kad jis būtu laimingas.“

K. Marksas:

„Moksle nėra plataus vieškelio, ir tik tas gali pasiekti jo viršūnę, kuris, nebijodamas nuovargio, kopia akmeniniai šlaitais.“

CH. Martis:

„Žinios – tai proto akys.“

R. Mizara:

„Gyvenimas – didžiausia mokykla; geriausias tas žmogus, kuris, mokydamasis šioje mokykloje, kopia aukštyn savo kojomis.“

R. Oldingtonas:

„Niekad nesistenk kitų padaryti tuo, kuo pačiam nepasisekė tapti.“

N.Strovskis:

„Geros knygos – laiko laimėjimas, bevertės knygos – laiko gaišimas, o blogos – laiko vogimas.“

K. Paustovskis:

„Knyga yra vienintelė žmogiškos minties saugotoja ir jos perteikėja iš amžių į amžius, iš kartos į kartą.“

I. Pavlovas:

„Mokslas iš žmogaus reikalauja viso gyvenimo.“

R. Rolanas:

„Pačios objektyviausios knygos yra tos, kurios sukelia daugiausia iliuzijų.“

V. Skotas:

„Tas, kuris niekina mokslą, žus per savo nemokšiškumą.“

V. Šekspyras:

„Pažinti ką nors iki galo – vadinasi pažinti save.“

G. D. Toro:

„Knygas reikia skaityti taip pat susikaupus ir neskubant, kaip jos buvo rašomos.“

L. Tolstojus:

„Žinojimas – ginklas, o ne taikinys.“

L. Tolstojus:

„Nebijok nežinojimo, bijok klaidingo žinojimo: dėl jo atsitinka visa pikta pasaulyje.“

L. Tolstojus:

„Išmintis ir tiesa yra nelyginant tyriausias skystis, kurio mes norime įsipilti į save.“

P. Vaičiūnas:

„Knyga – tai pats savęs išsiilgęs žmogus.“

V. Veresajevas:

„Pažinę šviesą, jūs jau nenorėsite gyventi tamsoje.“

F. Volteras:

„Knygos – mano ginklas, jomis užkariavau visą pasaulį.“

F. Volteras:

„Geriau žinoti ir kankintis, negu tamsybėje gyventi ir džiaugtis.“

M. Andersenas Neksė:

„Kas abejoja savo idėja, pats kerta šaką, ant kurios sėdi.“

A.Andrėjavas:

„Be klaidų ir paklydimų gyvenimas būtų panašus į distiliuotą vandenį, – tyras, bet negyvas.“

A. Baltakis:

„Geriau gyva klaida, nei mirusi teisybė.“

Š. Čotopadhajus:

„Didžiulę klaidą daro tas, kurs mėgina užvaldyti kūną, neužvaldęs sielos.“

J. V. Gėtė:

„Žmogus per klystkelius suranda teisingą kelią.“

V. Kočetovas:

„Verčiau išpūsti pavojų, negu jį sumenkinti ar nepakankamai įvertinti.“

G. Laub:

„Pavojingiausi, žinoma, tie keliai, kurie niekur neveda.“

V. Leninas:

„Abejingumas yra tylus rėmimas to, kas stiprus, to kas viešpatauja.“

J. Mikelinskas:

„Baimė suklysti yra pagrindinis visų klaidų šaltinis.“

V. Pratolinis:

„Gyvenime galima klysti, kai nežinai, kas yra gera ir kas yra bloga. Bet viena kartą tai supratęs, daugiau nebesuklysi.“

R. Rolanas:

„Tik tas neklysta, kuris nieko neveikia.“

M. Sluckis:

„Didžiosios didžiųjų žmonių klaidos ir kaltės neišperka mūsų mažų klaidų.“

R. Tagorė:

„Kas žiburį už nugaros neša – šešėlį meta prieš save.“

R. Tagorė:

„Jei užversi duris visoms klaidoms, tai ir tiesa liks už durų.“

L. Tolstojus:

„Daug kilniau pripažinti savo klaidą, negu žengti nepataisomą žingsnį.“

Paklausk - atsakysim


Klausimai – Atsakymai >>

Mokinių vežimo į mokyklą ir iš mokyklos grafikai.


Tinklapio autorius:
Evaldas Plečkaitis
evaldasetagraziskiai.lt


Administracijai